torr klihud


Jag har så torr hud just nu. Jag river och klöser, det fnasar och flagar och på natten skulle jag vilja ha ett rivjärn till min rygg. Jag tror att detta beror på tre olika faktorer; det är -10 ute, jag har bott väldigt länge i ett tropiskt klimat och min hud är inte van med väderomslag + graviditetshormoner.
Jag smörjer, oljar, smörjer lite till och ändå kliar det värre än vattkoppor. Efter att ha testat mig igenom en väldigt massa produkter så som Clinique, Garnier, Lancome, Nivea, Olive, Vichy har jag nu dessa produkter:
Mandelolja från apoteket för magen, brösten och ryggen innan jag går och lägger mig. Inbillar mig att det ska motverka bristningar.
Natusan Baby Oil direkt efter duschen eller i badet.
Aco Face för torr hy får jag smörja in två gånger i ansiktet på morgonen men slipper bli fet eller få torrfläckar under dagen.
Acos oparfymerade hudlotion smörjer jag in kroppen med morgon och kväll och jag blir len som en persika.
Shuemura Cleansing Oil är det jag använder som rengöring för ansiktet kvällstid, riktig bra och inköpt i Japan när jag var där sist.
Bra tips tas gärna emot!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack:)

Snart har du gått halvtid. Poff kommer det säga så har du gått heltid. Tiden bara rinner iväg.

Hoppas du får må bra under graviditeten iaf.

2010-01-11 @ 22:12:59
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, jag är i vecka 21 nu - det har gått superfort :) Åh va roligt att du har ultraljudet framför dig fortfarande, det kommer vara helt overkligt. Är det ditt första barn förresten?

Ett tips till dig, ta med dig kameran/videokameran och filma monitorn med det lilla livet så har ni ett fint minne för all framtid. Inte så många som gör det, men jag fick en liten snilleblixt när jag låg där på UL så jag filmade, jättekul att kolla på nu och alla som ser det blir helt till sig :)

2010-01-12 @ 17:58:18
Postat av: thenewkid

therese: skönt att höra, ja det hoppas jag med!

-: yes första bebisen och tack för tipset om kamera :)

2010-01-12 @ 19:57:50
URL: http://thenewkidintown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0