att prata med chefen

Äntligen är måndagen på jobbet gjord - måndag är enligt mig den absolut jobbigaste dagen. Man vill stanna i sängen, inte ut i snöstormen, inte ta itu med jobbet man lämnade ogjort på fredageftermiddagen och det känns som timmarna mellan 14-17 är lika långa som en vecka. Men nu är det gjort, jag är hemma och har ätit middag bestående av gröt, keso och knäckebröd. Ni vet, allt för att inte väcka min lättretliga mage.
Har ännu inte berättat på jobbet vad som finns i min mage - men tror det är oundvikligt snart då det börjar puta en del. Kommer det ett bra tillfälle tar jag det i veckan, samtidigt som jag skulle vilja vänta tills efter ultraljudet som är nästa vecka. Är lite paranoid kring ultraljudet, rädd för att jag ska få se något som inte stämmer etc Jag försöker intala mig själv att det föds välskapta barn varje minut men det hjälper föga.
I vilken vecka berättade ni på jobbet? Hur blev reaktionen?

Kommentarer
Postat av: Danni

Vad kul, en ny blogg att följa!

Min kille är halvjapan så vi kommer nog åka dit ofta. Var där senast för ett år sedan. Jag är i vecka 25 nu så vi får passa på så länge jag får resa med flygbolagen.

Häng med i min blogg till Japan! Inte detsamma som att vara där men ändå lite känsla..



Ha en bra dag!

2010-01-11 @ 18:38:49
URL: http://www.babybambola.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Vi var på ett tidigt ultraljud i v 10 eftersom vi var så oroliga (fick ett missfall innan denna graviditet) så vi började berätta i vecka 13 för kollegor och vänner. Men det var först efter ultraljudet som ALLA fick veta!

Ultraljudet var bland det häftigaste jag varit med om, allt blev så verkligt då!



Känner du några sparkar än?

2010-01-11 @ 19:18:47
URL: http://mingravidblogg.blogspot.com
Postat av: Lilla Mysan

Jag kunde inte hålla hemligt på jobbet, eftersom jag var inne och lånade ultraljudsapparaten och kollade att Mini levde i v 9. Sen gick det som en löpeld och alla visste. Jag resonerade också lite som så att om det går åt skogen, så vill jag inte bära det själv. Då kan det vara skönt att möta lite förståelse från vänner och kollegor.

2010-01-11 @ 21:59:02
URL: http://lillamysan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0